Ahogy a németek...
sponsored links
Már
vagy két tucat zsebkendõt telesírtam: vége szakad egy szép
hagyománynak, ismét szegényebbek leszünk, no. Szóval
jártamban-keltemben a neten találtam egy érdekes naptárt, amit a badeni
Oberkircher Winzergenossenschaft adott ki 2003-tól 2006-ig. A tizenkét
lapos képes naptárban az egyes hónapokat nem szexi autók és szexi
modellek párosa, még csak nem is szexi palackok és még szexibb modellek
együttese, hanem szexi Winzerek és Winzerinek jelenítették meg képileg.
A
készítõk még a politikai korrektségre is ügyeltek; vagy más
nézõpontból: a hímnemû és nõnemû vásárolókra egyaránt gondoltak ? bár
én hímnemûként sérelmezem, hogy a készítõk 5:7 arányban kedveztek a nõi
nemnek, hacsak nem tekintjük enyhítõ körülménynek, hogy a tenger
fövenyén heverészõ Daniel nevû Winzer domborodó mellkasára egy hölgy
(vélhetõen egy valódi Winzerin) borul (vélhetõen szerelmesen) talán a
harmonikus házasságban élõket megcélzandó ? már ha vannak ilyenek.
Személyes kedvencem férfi létemre Johannes, aki egy igazán gusztusos kádban fekszik igazán gusztusos szõlõfürtökkel borítva (ah, hogy mit takarhatnak azok a fürtök!), meg persze ellenpontja, a decens Alois; és persze a szemüveges Sandra, akirõl Krúdy örök érvényû mondata jutott eszembe: ?Nem ismerik azok a szemnek izgató és titokzatos játékait, akik hibás szemû nõbe még nem voltak szerelmesek!?
Tehát kedveseim, gyorsan kattintsunk a megfelelõ oldalra,
és gyönyörködjünk az angol humor legjobb hagyományaira építõ két film,
az Alul semmi (The Full Monty) és a Felül semmi (Calendar Girls), után
eredetinek igazán nem mondható ?németes? marketingfogásban. Annyiban
persze eredeti, hogy a vizespólóval, a tangapapuccsal és a férfiasan
domborodó szõrtelen mellkasokkal itt bort akarnak eladni.
Megjegyzem,
ellentmondásos érzések gyötörtek, amikor elképzeltem egy hasonló
naptárt hazai kiadásban. Július: Tiffán Ede bácsi fecskében, és persze
jellegzetes szemüvegében méltóságteljesen ereszkedik a magyar tenger
lágy habjaiba; augusztus: Thummerer Vili bácsi sejtelmes éjszakai
fényekben villantja meg jellegzetes mosolyát, amint éppen atillában
feszít szõlõültetvényei végében... Persze az ifjabb generációnak jobb
esélyei lennének: például Luka Enikõ tangapapucsban és metszõollóval
(júúúúúúúúúúj, ez akár finom szado-mazo utalás is lehetne ? tehát már
jobbak vagyunk, hiszen ezzel a finom kasztrációra történõ utalással
sikerülne egy marketingszempontból nehezen megközelíthetõ csoportot
elérni); vagy esetleg a verhetetlen szekszárdi borász futballcsapat tagjai izompólóban...
Kétségtelen
tanulsága is van azonban az oberkircheri szövetkezet kísérletének:
sokszor egy jól kitalált marketingfogás sokat segíthet egy borvidék
piaci megítélésén. Éredemes amúgy meglátogatni az Oberkircher Winzergenossenschaft oldalát, hátha megihleti a hazai próbálkozókat is.