Nyaralás Bristolban

2014-05-10

sponsored links

Néhány napja ért végett a szabadságunk, másfél hetet töltöttünk távol a munkahelytõl, ami így visszanézve nagyon rövid idõnek tûnik. Bár tudom, hogy több hónap szabadság után is ugyanezt mondanám.:) Ezúttal nem látogattunk haza, helyette inkább édesanyámat hívtam meg hozzánk. Ez volt az elsõ alkalom, hogy Bristolba, Angliába látogatott, így rengeteg mindent szerettem volna neki megmutatni.. de az idõ sajnos szûk volt, az idõjárásról nem is beszélve, bár Angliában senki ne panaszkodjon az esõre. Mindezek ellenére a kedvenc helyeinket és a fõbb látványosságokat sikerült megnéznünk.

Bristol legfõbb látványossága a Brunel által tervezett SS Great Britain hajó. A gõzös 1845-ban indult elsõ útjára, 14 nap alatt szelte át az Atlanti óceánt elérve New York város kikötõjét. Az óceánjáró további újdonsága volt, hogy fémbõl készült és négylapátos hajócsavar meghajtású volt. Késõbb, az aranyláz idején, a hajót Anglia és Ausztrália közti személyszállításra használták. 1876-ig 32 alkalommal tette meg ezt az utat, körülbelül 16 ezer embert szállítva. Késõbb a krími háború alatt csapatszállítóként, majd átalakítása után szénszállításra is használták.
Végül, 1970-ben a hajót Bristolba vontatták, ahol visszakerült a régi szárazdokkjába és megkezdõdtek a felújítási munkálatok. ,,A munkák 11,3 millió fontot emésztettek fel. A vizsgálatok azt mutatták, hogy a hajótest a szárazföldön is nagyon erõsen korrodálódik a tengeri párában, ezért a vízvonal magasságában egy üvegtetõt emeltek, amely alatt 22 százalékon lehet tartani a levegõ relatív páratartalmát. Az üveget vékony vízréteg borítja, emiatt a szemlélõnek az az érzése támad, hogy a hajó úszik. A hajótest az üvegtetõ alatt körbejárható. Mivel a motort a hajó vitorlássá alakításakor kiszerelték, a gépet újra el kellett készíteni. A Rolls-Royce cég segítségével újraalkották az 1845-ös motort.A múzeumként üzemelõ hajót évente 150 ezren keresik fel. " (Forrás: Wikipédia)
Sokat olvastam a hajóról korábban, de ilyen élményre nem számítottam. A kiállítás, múzeum egyszerûen fantasztikus! A jegypénztártól való távozás után, mintha az idõbe utaznánk vissza. A dokk partján lovaskocsi, bõröndök, ládák, csomagok.  A hajó természetesen belülrõl is megtekinthetõ, ahol a berendezett kabinokban élethû viaszbábukkal is találkozhatunk és ha kedvünk van, jelmezbe is bújhatunk, kész ruhatár áll rendelkezésre különbözõ méretekben.:) A hajókonyhát is muszáj kiemelnem a sok látnivaló közül, amit kétszer is körbejártam, lefotózva minden részletét... Sötét, zsúfolt helységet képzeljünk el, a mosatlan a mosogatónál, zöldséges ládák a földön, tömött konyhapolcok, felakasztott serpenyõk. középen egy nagy asztal, amin épp tésztát készült nyújtani a szakács, a tûzhelyen is épp fõ valami, a hátsó asztalon már a kész finomságok sorakoznak, miközben rákurjant a szakács a konyhaszekrény tetején lapuló macskára, aki az üvegek közt szaladgáló patkányokat lesi... Mindez a szemünk elõtt zajlik, látvány, hangok, zajok és szagok... Szagok, illatok (?) az orvosi szobában, a helységben ahol a húst dolgozták fel és a konyhában is, nem beszélve a frissen sülõ kenyér illatáról, ami a konyha melletti helységbõl jött, ahol tálcákon sorakoztak a kenyerek a kemence mellett.

 Jöjjenek a fotók!






















Folytats a blogon ... mezesotthon.blogspot.com/2014/05/nyar...

sponsored links

Keres?s