MIT MOND EL EGY CSÉSZE KÁVÉ AZ ÉTTEREMRÕL?
sponsored links
A minõségi ételek mellett a jó kávé is fontos a vendégeknek
A kávé évszázadok óta töretlen népszerûségnek örvend hazánkban. A jó espresso, a könnyû cappuccino vagy a frissítõ jegeskávé mára a mindennapjaink részévé vált, a reggeli rituálénk kulcseleme, vagy éppen a délutáni pár percnyi kikapcsolódás legfõbb kelléke. Egy friss kutatás szerint azonban hosszú évek ?statisztaszerepét? követõen, a kávénak a vendéglátásban is újra fontos kulcsszerep jut. A hazai éttermi kávéfogyasztásról a Nespresso 1000 fõ megkérdezésével készített reprezentatív kutatást.
A kutatás tanulsága szerint a magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak, hiszen a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét - többségük ráadásul napi rendszerességgel. A hazai átlagnak a napi két csésze forró ital számít. Érdemes megemlíteni, hogy a magyar lakosság kevesebb mint fele jár csak rendszeresen étterembe, többségük (93 százaélkuk) havonta vagy még ritkábban. A látogatások fõ célja a kiemelt családi vagy baráti események megünneplése, illetve a kikapcsolódás és szórakozás.
A felmérésben adott válaszokból egyértelmûen látszik, hogy komoly összefüggés tapasztalható egy étterem megítélése és az ott felszolgált kávé minõsége között. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83 százalék) igényli a jó minõségû kávét; ötödükkel már az is elõfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minõsége miatt. Valószínûleg ezek a rossz tapasztalatok is közrejátszanak abban, hogy a válaszolók ötöde úgy gondolja, a vendéglátóhelyeken felszolgált kávé minõségén lenne mit javítani.
?A vendéglátásban is jól látható pozitív elmozdulás tapasztalható a minõségi kávéfogyasztás felé ? mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso ügyvezetõje. ? A fogyasztói igények az iparágat is változásra serkentik. A mi eladásaink is bizonyítják, a HORECA szektor is reagál ezekre az igényekre, egyre több vendéglátóhely választ állandó, magas kávéminõséget biztosító kávégépeink, illetve a különleges termõhelyekrõl származó kávéink közül, és a különbözõ tejes kávéreceptjeink is egyre népszerûbbek.?
Az éttermi kávékínálat fontosságát tükrözi az az adat is, hogy a gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét fogyasztani a fogások után. Természetesen a jól ismert kávétípusok és receptek számítanak a legnépszerûbbeknek: a fogyasztók 60 százaléka jellemzõen eszpresszót, 14 százaléka cappuccinot, 13 százaléka pedig hosszú kávét fogyaszt. A különlegesebb tejes kávétípusok - mint pl. a latte macchiato vagy a jegeskávé - a 18-24 éves korosztály körében népszerûbbek az átlagosnál. Bár, ahogy a fenti szám is mutatja, a fogyasztók leggyakrabban feketét rendelnek az étteremben, többségük (63%) nyitott az újdonságokra, specialitásokra is. Így a különleges termõhelyekrõl származó kávék ? mint pl. kolumbiai, etióp vagy indiai kávék ? fogyasztása is egyre népszerûbb.
A kávéfogyasztók és vendéglátóhelyeket egyaránt kedvelõk 93 százaléka hagyományos, koffeintartalmú kávét fogyaszt éttermi kávézása során, ugyanakkor érdekes módon kevesebb, mint felük jelölte meg fõ okként a nedû élénkítõ hatását. Egynegyedük számára kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a koffeintartalommal.
A Nespresso HORECA kávéfogyasztási felmérését 1000 fõ megkérdezésével végezték, az eredmények a 18-64 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívak.