Házasság, törés
sponsored links
Tegnap Budapesten jártam, amivel az egész napom elment ugyan, de volt néhány üres órám, amit nem volt kedvem lófrálással tölteni; beültem hát a Corvin moziba, és megnéztem a Rómának szeretettel címû filmet.
Woody Allen legújabb filmjérõl van szó. Igen, tudom, sokan erre a névre felszisszennek, hogy úúú, fúj, mindigisutáltam, míg másoknak a rajongás õszinte könnyfátyola nedvesíti meg szemeit, miszerint nincs õnála nagyobb.
Nos, van.
Én, például.
Volt már, ami kifejezetten tetszett tõle, és volt, ami nem. Ez a film is ilyen vegyes érzelmeket keltett bennem.
Nagyon tetszik a képi világa, az a szûrõ, amelyen keresztül látjuk a négy kis történetet, amelyek - bár titokban számítunk rá, hogy talán - nem kapcsolódnak egymáshoz sehogy. Csak annyiban, hogy Rómában játszódik mind. Az egész alkotás olyan, mint azok a képeslapok, amelyeken több fotó van, ugyanannak a helynek mutatják különbözõ nevezetességeit. De mégis, egyik történet egy nap alatt játszódik le, a többirõl meg csak sejtjük, hogy néhány hét, néhány hónap lehet.
Látunk egy unalmas hivatalnokot (Roberto Benigni), akibõl a média a mai bulvársajtó módszereinek megfelelõen pillanatok alatt sztárt csinál, összeirkál róla mindenféle marhaságot, majd ejti egy újabb csillag kedvéért. Szájbarágós kritikája ez napjaink sztárságának, de jó.
Aztán, itt van az öreg operarendezõ és felesége (Woody Allen és Judy Davis), aki azért jön New Yorkból az örök ...